Købsinformationer

ALT OM CORONA

Vi sender hver dag som normalt. Du kan sidde derhjemme trygt og bestille og varene leveres til dig. Vi følger retningslinjerne og spritter alt af, telefon, håndtag, tastatur og lign hver dag. Personalet foretager løbende afvaskning og afspritning af hænder. 

Leveringstid

Leveringstid er 1- 2 dage i DK har vi fået oplyst af PostNord og GLS

Levering til Grønland, Færøerne og udlandet - vil være længere leveringstid grundet transport med skib og bil transport frem for fly.

Afhentning af pakke

Du kan forsat bestille at du afhenter din pakke Hos Jytte. Men du skal skrive hvilken dag og hvilket tidspunkt du afhenter i bemærkninger, når du foretager ordren.  Det skal være mellem mandag-Fredag kl. 8-15. Din pakke sættes foran døren til afhentning. 

Fragtpriser - Danmark

Alle leveringer i Danmark og til udlandet sendes som pakker som er inkl. track and trace. 

GLS

  • Privat Levering -       Fragt 39 kr
  • Pakkeshop/Postbox - Fragt 39 kr
  • Erhvervslevering -     Fragt 39 kr
PostNord
  • Privat Levering - Fragt 39 kr
  • Døgnboks/Uden omdeling Fragt 39kr
  • Erhvervslevering - Fragt 39 kr

Levering til Færøerne - Grønland og udlandet

  • Færøerne - Privatlevering ink. indfortoldning  215 DKK (PostNord)
  • Grønland - Privatlevering 275 DKK (PostNord)
  • Sverige - Uden omdeling/Pakkeshop 75 DKK (GLS)
  • Sverige - Privatlevering (PostNord) 69 DKK
  • Tyskland - Privatlevering 75 DKK (GLS)
  • Tyskland - Privatlevering  69 DKK (PostNord)
  • Norge - Privatlevering 210 DKK (GLS) (inkl. indfortoldning)


Levering

Hvis ordren er lagt ind og betalt før kl. 11.00, hvis du ønsker GLS som kurer og før kl. 13.30, hvis du ønsker PostNord som kurer sendes pakken samme hverdag. Normal leveringstid i Danmark 1-2 dage efter betalingen er modtaget. Mindste køb er 100 DKK. Alle priser er i DKK og inkl. dansk moms men ekskl. leveringsomkostninger. Desuden tages der forbehold for evt. trykfejl i priserne, og udsolgte varer. Vi gør vores norske kunder opmærksomme på, at en dansk virksomhed med internethandel/postordrehandel til norske kunder, skal IKKE opkræve/beregne dansk moms. Til gengæld bliver forsendelsen ved ankomst til Norge belagt med evt. told, norsk moms og fortoldningsgebyr. Se link: http://www.hosjytte.dk/no/tollregler-av-pakker-til-norge-61.html

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til salg@hosjytte.dkI din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Vi sender en returlabel med din ordre pr mail, som du selv kan printe ud til favør-pris 39,-DKK. Såremt du ikke har en printer - så skriv i bemærkning ved ordreafgivelse, at du ønsker returlabel vedlagt.  

At gøre brug af vores returlabel, er billigere for dig, end hvis du selv skal betale for forsendelsen ved Post Nord og vi kan spore, hvor langt pakken er. Skulle pakken ikke dukke op, er der inkluderet en forsikring, som gør, at vi kan godtgøre vores kunde.

Beløbet kreditere på det kort, som ordren blev betalt med. Tilbagebetalingen kan tage op til 3-5 hverdage. Send altid retur som postpakke med omdeling og husk at bede om kvittering.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Ved returnering udfyld da venligst den medsendte returseddel. Oplys venligst altid om grunden til returnering. Send dernæst faktura og returseddel tilbage til os, sammen med varen.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse. For at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi gør opmærksom på, at strømpebukser ikke vil kunne returneres idet deres handleværdi vil være lig nul, idet de er prøvet. 

Værdiforringelse kan fx være:

  • Hvis mærker er klippet af

  • Hvis tøjet er vasket

  • Vi beder om, der tages hensyn og varen ikke kommer til at dufte af røg, parfume/deodorant, lige som det er vigtigt, at der ikke returneres varer med dyrehår osv.. Vi kan ikke videresælge varen fx pga allergier, selvom den måtte dufte af den bedste franske parfume :-)

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder hele dit køb, tilbagebetales det fulde beløb for varene samt fragtprisen. Fortyder du dele af dit køb, refunderes du for de varer du tilbagesender. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Gratis Ombytning

Som en del af vores service - tilbyder vi gratis ombytning. Dette er relevant for de kunder, som har købt flere varer i en ordre - men er nødsaget til at sende dele af varene retur. (idet kunder som returnere deres hele ordren jf. købeloven-får refunderet hele ordren inkl. fragt) I de situationer, hvor man eksempelvis ønsker at ombytte en enkelt vare af sin ordre - tilbyder vi  gratis ombytning, så man eksempelvis  modtager den korrekte størrelse


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

Hos Jytte
Kølkær Hovedgade 17
7400 Herning

OBS: Vi modtager ikke returvarer sendt på efterkrav. Skulle du vælge at sende en returpakke til os, "uden omdeling", ser vi os nødsaget til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 100 kr., da vi har store ekstra udgifter på afhentning. Derfor vil det være bedre for dig, at sende med omdeling, allerhelst med vores med sendte returlabel pr mail.

Bytte til anden ordre:

Er der tale om en byttevare, anbefaler vi, at du indtaster en ny ordre med de varer du ønsker byttet til, så du kan være sikker på, at de ønskede varer er på vores lager. Bestiller og betaler du inden kl. 11.00 hvis du ønsker levering med GLS og inden kl. 13.30 hvis du ønsker PostNord skal leverer din pakke, sender vi samme hverdag.

Særlige vilkår:

For kunder med udenlandsk bank har vi brug for din SWIFT kode og IBAN nummer.

Julegaver kan byttes frem til 10. januar. (Husk at skriv julegaver i bemærkninger) Nedsatte varer skal overholde vores almindelige returbetingelserne, dvs. skal returneres senest 14 dage efter modtagelse. 

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. (benyt vores returlabel sendt pr. mail).

Varen sendes til:

Hos Jytte
Kølkær Hovedgade 17
7400 Herning

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Pakker:
Hvis en bestilt pakke ikke kan afleveres, modtager du en postanmeldelse og sms, om hvor og hvornår pakken kan afhentes. 

Ikke afhentede pakker:
Hvis en bestilt pakke ikke kan afleveres, modtager du en POSTANMELDELSE, om hvor og hvornår pakken kan afhentes. Bliver pakken herefter ikke hentet, sendes den retur til os efter 6 dage og vi pålægges ekstra omkostninger. - Vi forbeholder os derfor ret til at opkræve disse håndteringsomkostninger, der p.t. andrager kr. 120,-.

Det fremgår af § 24, stk. 2, at forbrugeren afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Hvis varen er blevet returneret, fordi kunden ikke har hentet den, og kunden fortryder købet, må udgifterne til tilbagesendelse af varen – hvis der har været afholdt sådanne udgifter – kunne fradrages i købesummen, forudsat at køberen er informeret om dette i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 8, stk. 1, nr. 12

Betaling:

  • Betalingskort
    Du kan betale beløbet med nedenstående betalingskort. Der tages ikke kortgebyr på hosjytte.dk.
    Betalingskort
    Dankort / Visa / Visa Electron / America Express / MasterCard / Maestro / JBC / FBF

  • MobilePay
    1. Du indtaster dit MobilePay mobilnummer ved betaling
    2. Du godkender betalingen på din mobil.
    3. Beløbet trækkes på det kort som du har tilknyttet MobilePay.
    Vi modtager betalingen med det samme og kan derfor sende tøjet samme hverdag hvis du betaler inden kl 12.00
    MobilePay

  • Bankoverførsel
    Overfør beløbet til følgende konto:
    Bank: Jyske Bank, Reg. nr: 5096, Konto nr: 1930083
    Vi sender din ordre når betalingen er registreret. Hvis betalingen ikke er modtaget inden 3 dage slettes ordren.
    For udenlandske kunder er følgende informationer nødvendige: SWIFT-kode: JYBADKKK, IBAN: DK3450960001930083 (Bankoverførsel er ikke omfattet af indsigelsesordningen)

Bemærk: Der skal ikke betales dansk moms, når der bliver købt fra Grønland, Norge, Island, Færøerne, og Schweiz da de ikke er med i EU, men moms og told betales efter deres eget lands gældende regler, ved modtagelse. Vi gør vores norske kunder opmærksomme på, at der opkræves told af de norske toldmyndigheder. Læs mere om toldregler for pakker til Norge.

Leveringsomkostninger til adresse i Danmark:

  • GLS
    • Privat - Fragt 39,00 DKK
    • Pakkeshop - Fragt 39,00 DKK
    • Erhverv - Fragt 39,00 DKK
  • PostNord
    • Med omdeling til din privat-adresse - Fragt 39,00 DKK
    • Uden omdeling / vælg døgnboks. - Fragt 39,00 DKK
    • Levering til en erhvervs-adresse, fx din arbejdsplads. - Fragt 39,00 DKK
  • Afhentning
    • Du kan, mod forudgående aftale, hente din pakke hos os. Vi har desværre ikke tid og kapacitet til at du kan prøve tøjet hos os, men henviser til måleskemaet under hver vare. Venligst kontakt os på telefon eller via mail for afhentning på hverdage mandag-torsdag kl.8.00-15.30 og fredag kl. 8.00-13.30.
  • Levering til Udlandet  (sendes som pakke med track and trace)
    • Sverige: GLS  75 kr uden omdeling/pakkeshop
    • Sverige: PostNord: 99 kr privatlevering
    • Tyskland: GLS: 75 kr privatlevering og pakkeshop
    • Tyskland: PostNord: 99 kr privatlevering
    • Norge: GLS: 210 kr inkl, indfortoldning      

Leveringsomkostninger til adresse i udlandet:

LandGrundprisPris
per kilo
Belgien,
Holland,
Sverige,
Tyskland
69,00 DKK0,00 DKK
Frankrig79,00 DKK0,00 DKK
Finland99,00 DKK0,00 DKK
Østrig175,50 DKK0,00 DKK
Færøerne229,00 DKK0,00 DKK
Luxembourg250,00 DKK0,00 DKK
Norge271,00 DKK0,00 DKK
Grønland275,00 DKK0,00 DKK
Island322,00 DKK0,00 DKK
Schweiz200,00 DKK22,00 DKK
England,
Irland
233,75 DKK22,50 DKK
Grækenland,
Italien,
Spanien
250,00 DKK27,50 DKK
Canada250,00 DKK37,00 DKK
Polen270,00 DKK48,75 DKK
Rusland,
Tyrkiet
216,00 DKK55,00 DKK
Cypern270,00 DKK68,75 DKK
Saudi arabien210,00 DKK100,00 DKK
Australien221,00 DKK105,00 DKK
Singapore276,25 DKK131,25 DKK

E-markedsføring
Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev (e-mail-reklame). Nyhedsbrevet indeholder information om virksomheden og dens produkter, relevante tilbud mm.

Nyhedsbrevet udsendes 1-2 gange om ugen.

Hvis ikke du længere ønsker at modtage nyhedsbrevet kan du afmelde dig via websitet http://www.hosjytte.dk/

På websitet har vi en tip-en-ven funktion. Denne bruges til, at du kan sende en mail til din ven og gøre ham eller hende opmærksom på website. Denne tip-en-ven funktion indeholder ikke markedsføringsmateriale.

Persondatapolitik
For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail-adresse
Mobilnummer

Dine personlige oplysninger bliver kun brugt rent administrativt, og videre gives til fragt virksomhederne for at kunne sende pakken til dig.

Evt. indtastede kreditkortoplysninger kan kun læses af Nets og er sikret via SSL-kryptering.
Personoplysningerne registreres og opbevares af os i 5 år, da bogføringsloven kræver at nogle oplysninger bliver gemt i 5 år.
Hvis du ikke ønsker vores nyhedsbrev mere kan du afmelde den på vores hjemmeside.

Som registreret hos www.hosjytte.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til hosjytte.dk via e-mail: salg@hosjytte.dk.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Dataansvarlig på www.hosjytte.dk er Indehaver Jytte Andersen, Hos Jytte ApS.

Logstatistik

Logstatistik bruges på websitet og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.

På website anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet. Logstatistik bruges til personalisering af markedsføringen mod brugeren samt at skabe øget brugervenlighed.

Klageadgang

Ønsker du at klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salg@hosjytte.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du, såfremt betingelserne herfor er opfyldt,  indgive en klage til: 

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 16/1-2019

 

 

Standardfortrydelsesformular

 

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Hos Jytte

Kølkær Hovedgade 17

7400 Herning

E-mail: salg@hosjytte.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

 

 

______________________________________________________________________________________

 

 

Bestilt den: _______________________________  Modtaget den: _______________________________

 

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________  Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)